تصویر عنوان

بلاگ

نمای خشک سرامیک

نمای خشک سرامیک

  |   مقالات   |   2 دیدگاه ها

نمای خشک سرامیک

 

اطلاق نام نمای خشک سرامیک به دو دلیل است، اول اجرای این نما بدون ملات و بصورت خشک و دوم به قابلیت عدم جذب رطوبت توسط این متریال که به دلیل حذف ملات از زیرسازی اجرای نما فراهم شده است. این پانل ها را در انواع نماها قابل اجرا هستند.                                          

 

نمای سرامیک خشک به عنوان یکی از به روزترین نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، و نمای خشک سرامیک را می توان از آن دست متریال های ساختمانی مدرن و دانست که به تازگی در صنعت سازه و ساختمان تجلی یافته و زمینه ساز تغییر و تحولی عظیم در صنعت ساختمان به شمار می رود.
تولید نمای سرامیک خشک نمونه ای بارز از پیشرفت مهندسی متالوژی در صنعت عمران است. این مدل سرامیک جزء سرامیک های پرسلانی بوده و با روش اکستروژن تهیه و تولید می گردند.

 

یکی از دلایل اصلی نامگذاری این نوع سرامیک روش نصب آن ها می باشد که در نصب آن ها از هیچگونه سیمان و ملات دیگری استفاده نمی شود و صرفا با استفاده از روش هایی مانند نصب نمایان، نصب غیر نمایان، سیستم انکری و نصب کلیپس پنهان شیاری، کار اجرا انجام می گردد.

 

نمای خشک سرامیک دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح بوده و بنا بر فواید فراوانی که دارد مورد توجه طراحان ساختمان قرار گرفته است. نمای سرامیک خشک جزو مصالحی بشمار می رود که به فول بادی مشهورند و دلیل این نامگذاری به این دلیل است که جذب رطوبت در آن ها کمتر از 0.01 بوده و در برابر یخبندان مقاومت هستند.

 

 “یکی از مزایای مهم نمای خشک سرامیک مقاومت شیمیایی آن است. این نوع سرامیک ها در برابر مواد خورنده، چه اسیدی و چه بازی و نیز مواد شوینده مقاومت بسیار بالایی داشته و ثبات رنگ خود را به نحو عالی حفظ می کنند”

 

 

بیشتر بخوانید: نمای فلزی

ارسال دیدگاه