تصویر عنوان

بلاگ

نمای اکسپندد متال

نمای اکسپندد متال

  |   مقالات   |   1 دیدگاه

نمای اکسپندد متال

 

نمای اکسپندد متال یا استرچ متال، صفحات فلزی از جنس آهن، آلومینیوم، استیل و غیره هستند که در حین فرایند تولید با روشی خاص تحت برش و کشش قرار می گیرند. این شبکه های توری شکل بر خلاف مدل های توری سیمی که به هم با فته می شوند کاملا یک پارچه بوده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند.

 

ورق های نمای اکسپندد متال در صنعایع دیگری بجز ساختمان نیز کاربرد دارند. زیرا بخاطر فرم حفره های استرچ متال همزمان با سبک بودن، توان باربری این ورق ها نسبت به ورق های خام بیشتر می گردد. میتوان گفت که با این تغییر فرم، مدول الاستیسیته مقطع این ورق ها در جهت عمود بر صفحه افزایش زیادی می یابد و برای استفاده در سطح نمای ساختمان ها بسیار مناسب می باشند.

 

نمای اکسپندد متال دارای تنوع بالایی در رنگ، جنس، و همچنین طول و عرض چشمه صفحات که مزیت مهم این نوع از نما محسوب می شود است. وزن کم و در عین حال استحکام بالا در برابر بارهای وارده به ویژه بار ناشی از وزش باد، از دیگر خصوصیات این نمای خشک محسوب می گردد.
به طور کلی این پنل ها کاربرد های زیادی در صنعت ساختمان و طراحی شهری دارند و برای طراحان و معماران با ایده های خلاق و بلند پروازانه متریال ایده آلی محسوب میشوند. پنل های اکسپنددد متال میتوانند از جنس آهن معمولی و گالوانیزه، آلومینیوم، برنج، مس و استیل باشد.


عموما نمای اکسپندد متال را می توان به عنوان لایه بیرونی نمای کرتین وال شیشه ای و در جهت تنظیم نور و همچنین منحرف کننده گرمای پرتوهای خورشید در ساعات گرم روز بکار برد که علاوه بر ایجاد سایه، امکان برخورداری از مزایای نمای کرتین وال شیشه ای همانند بهره مندی از زائیه دید باز و قابل مشاهده بودن منظره بیرون را فراهم می آورد. علاوه بر موارد مذکور نمای اکسپندد متال نقش محافظ در برابر لایه های زیرین و ایجاد فضایی جهت نورپردازی و ایجاد نمای شب بصورت جذاب و تماشایی را داراست.

 

“به این دلیل که نمای اکسپندد متال در عین بادوام بودن و استحکام بالا، سبک و ارزان نیز است، معمولاً در ساخت هندریل، نرده ها، جان پناه بام و بالکن ساختمان ها، دیوار جدا کننده در حیاط و فنس های توری محافظ نیز مورد استفاده قرار می گیرد”

 

بیشتر بخوانید: نمای اچ پی ال (HPL)

 

ارسال دیدگاه