تصویر عنوان

بلاگ

مزایای نمای خشک ساختمان

مزایای نمای خشک ساختمان

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

مزایای نمای خشک ساختمان

 

بالا بودن سرعت اجرا

با پیشرفت تکنولوژی در معماری ساختمان، زمان نقش مهم و اساسی را در این صنعت ایفا می کند و روشهای ابداعی توسط متخصصین ساختمان عموما با این فاکتور ارزشمند سنجیده میشوند.

با اندکی تفکر خواهیم دانست که اجرای نمای خشک ساختمان می تواند تا  بیش از ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاسته و بخاطر عدم استفاده از ملات و روشهای سنتی می توان با فعال نمودن چندین منطقه کاری بطور همزمان در بخشهای بالا و پایین دست ساختمان، کار را با سرعت هرچه بیشتر پیش برد. البته سایر موارد مانند استفاده از گروه های آموزش دیده بجای نیروهای غیر فنی و بدون آموزش در روشهای سنتی و نیزاستفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی مدرن در انجام کارها در انجام نمای خشک ساختمان، ضمن تأثیر مستقیم بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری احتمالی باعث افزایش کیفیت اجرا نیز خواهد شد.

 

رعایت اصول مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی نما

زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و سایز های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به نوع کاربری، ارتفاع، بازشوها، مکان درب و پنجره ها و …  و امکان پیش بینی دقیق مصالح مصرفی نه تنها باعث کاهش پرت و کاهش زمان اجرا خواهد شد بلکه تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا خواهد گذاشت.

 

کاهش موثر  آسیب‌های ناشی از تابش آفتاب و بارش باران

نمای خشک به نوعی از بنا و دیواره‌ی اصلی آن در مقابل تغییرات ناگهانی آب و هوایی و شرایط بد جوی محافظت می‌کند. در این نوع نما نیازی نیست که نگران نم و رطوبت ساختمان باشید زیرا به دلیل تهویه‌پذیر بودن فضای میانی خشک شدن رطوبت از روی دیواره‌ی ساختمان به سرعت اتفاق می افتد.

 

قابلیت تنظیم و رگلاژ اجزای نما

عدم توانایی تنظیم دقیق و رگلاژ یکی از مشکلاتی است که در روش های سنتی نمای ساختمان شاهد هستیم، بروز درزهای غیر همسطح که بدلیل جابجایی سنگ بعد از دوغاب ریزی اتفاق می افتد و باعث خارج شدن از رگلاژ اولیه می گردد که معمولاً هم بدون تخریب نما قابل اصلاح نیست. اما در روش های اجرای نمای خشک ساختمان بدلیل آنکه از مواد سخت شونده مانند ملات استفاده نمی گردد می توان در حین یا حتی چس اجرا به سادگی نسبت به رگلاژ و تنظیم خطاهای احتمالی حتی در اندازه های حد میلیمتر اقدام نمود بگونه ای که طی سال های بعد نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک بخش های نما فراهم خواهد بود.

 

کاهش وزن فونداسیون و حجم اسکلت

نمای خشک بسیار سبک‌تر از نمای سنتی بوده و بار وارده به ساختمان را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد؛ در روش نمای خشک ساختمان بر خلاف روش نما با ملات، ساختمان متحمل بار اضافه نخواهد شد و در نتیجه در مقابل اثرات مخرب محیطی مانند زلزله ایمن‌تر است.

 

اجرای عایق‌کاری حرارتی و صوتی

در اجرای نمای خشک ساختمان به دلیل وجود فضای میانی نما و ساختمان می‌توان به سادگی جرای عایق‌ حرارتی و صوتی ساختمان را انجام داد.

 

دستتان در اجرای هر طرحی باز است

اجرای نمای خشک در مقایسه با طراحی نما با ملات انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری دارد بدین معنی که می‌توانید با آزادی عمل طرح خود را اعم از تورفتگی‌ها و بیرون‌زدگی‌ها، خم و قوس ها و غیره را به راحتی اجرا کنید.

 

مطابقت با آیین نامه های مقاومت در برابر زلزله

در برابر تنش ها و تکان های شدید ناشی از زلزله و ایجاد تنش در بدنه ساختمان به دلیل اجرای زیرسازی نمای خشک ساختمان، امکان جابه جایی بخش های مختلف نما بصورت جداگانه و تغییر مکان جانبی سازه از یک جهت و کاهش وزن متریال مورد استفاده در این سیستم از سویی دیگر امکان ترک خوردن، گسسته شدن و ریزش مصالح و ایجاد آثار سوء ناشی از زلزله به شدت کاهش می یابد.

 

کیفیت بالا

انجام محاسبات دقیق برای کاهش پرت و هدر رفت مصالح و همچنین کاهش خطای انسانی، و تهیه متریال ها بوسیله ماشین آلات صنعتی از دیگر مزایای اجرای نمای خشک بوده و شرکت مهندسی نمای خشک شابلون با استفاده از ابزارهای دقیق طراحی و نقشه برداری و طرح شاپ، پرت مصالح و امکان خطا را به تقریبا صفر رسانده است.

 

بیشتر بخوانید: نمای خشک ساختمان چیست؟

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه